آخرین اخبار
کد مطلب: 80532
فرمانده ايراني که آمريکايي ها جرات ترور او را ندارند
تاریخ انتشار : 1393/06/11 09:30:13
نمایش : 1495
حداقل از چند ماه پيش رسانه‌هاي مختلف اروپايي و آمريکايي مطالبي در بارۀ يکي از اين شخصيت کليدي جمهوري اسلامي ايران منتشر کرده‌اند.
به گزارش سلام لردگان، هفته‌نامۀ لوپوان، نخستين نشريۀ غربي نيست که به سردار قاسم سليماني، فرماندۀ نيروي قدس سپاه پاسداران توجه و کنجکاوي نشان مي‌دهد.

به گزارش راديو فرانسه(RFI)، گزارش لوپوان که نوشتۀ آرمين عارفي است با نقل نکته‌اي شروع مي‌شود که قبلاً در نشريات ديگر ديده شده و درست يا غلط بودنش هم قابل اثبات نيست:

در سال ٢٠٠٨، يعني پنج سال بعد از سقوط صدام حسين، پيامکي به دست ژنرال پترائوس، فرماندۀ وقت نيروهاي آمريکايي در عراق مي‌رسد که مضمون آن چنين نقل شده است: «ژنرال پترائوس عزيز، بايد بدانيد که من، قاسم سليماني، سياست جمهوري اسلامي ايران را در عراق، لبنان، غزه و افغانستان تعيين مي‌کنم.»

ژنرال پترائوس اين پيام را بسيار جدي گرفت و در عين حال حيرت کرد. چرا که تا به حال، هيچ يک از مسئولان آمريکايي فرستندۀ آن را نديده بودند اما با اين حال بارها در گزارش‌ها و فيش‌هاي اطلاعاتي سازمان سيا با نام او برخورد کرده بودند. از نظر آمريکايي‌ها، قاسم سليماني کسي بود که شبه‌نظاميان عراقي را مسلح مي‌کرد و در نتيجه مسئول مرگ هزاران سرباز آمريکايي محسوب مي‌شد.

اين روايات و حکايات چه راست باشد و چه دروغ، به هرحال اينک زمانه عوض شده و کار به جايي رسيده که سردار سليماني، رهبري مبارزه عليه شورشيان منطقه را عهده‌دار شده و آمريکايي‌ها هم خوب مي‌دانند که براي جلوگيري از پيشرفت خلافت اسلامي[داعش] در عراق و سوريه، نمي‌توانند وي را ناديده بگيرند...

بعد از واقعۀ يازده سپتامبر، توافق‌هاي محرمانه‌اي ميان ايران و آمريکا براي ساقط کردن رژيم طالبان در افغانستان صورت گرفت و اين پرونده از همان زمان، زير دست سليماني بود.

در آن زمان ايران، اطلاعات استراتژيک را در مورد موقعيت نيروهاي طالبان در اختيار آمريکا قرار داد. با اينهمه، همکاري تهران و واشنگتن زياد طول نکشيد و جرج بوش، ايران را يکي از کشورهاي "محور شر" ناميد. اين رفتار آمريکا از نظر سليماني نوعي "خيانت" يا "نارو" بود و باعث شد که فرماندۀ نيروي قدس، استراتژي خود را در قبال آمريکايي‌ها به کلي تغيير دهد و به اين نتيجه برسد که با آمريکا بايد مبارزه کرد.

در سال ٢٠١١، ژنرال جان کين (John Keane) معاون وقت ستاد ارتش آمريکا به طور علني اين پرسش را در مقابل کنگره طرح کرد که "به چه دليل او را (سليماني) را نمي‌کشيم؟ مگر ديگر کساني را که عليه آمريکا عمليات تروريستي ترتيب مي‌دهند، نمي‌کشيم؟"...

آمريکايي‌ها حداقل يک بار فرصت داشته‌اند که در بغداد، سردار سليماني را به قتل برسانند اما از پيامدهاي اين کار ترسيده‌اند.

فعلاً نيروهاي آمريکايي و جمهوري اسلامي براي دفع داعش عملاً مشغول همکاري‌اند و بمباران‌هاي مواضع تروريست‌ها توسط هواپيماهاي آمريکايي، در واقع براي آسان کردن کار قاسم سليماني و يارانش است.

انتهاي پيام/
مرجع : جام نيوز
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس